Reklamation
Eventuella fel eller avsaknad av produkter vid leverans från TennisXpert ska uppmärksammas till oss inom en rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Det är din skyldighet att ange och på begäran visa hur felet visar sig. Om du upptäcker ett fel ska du snart vända dig till vår e-post: kundservice@tennisxpert.se.
Du kan som utgångspunkt enbart reklamera fel som visar sig senast två år efter att varan har levererats. För varor med begränsad hållbarhet är din reklamationstid begränsad till den enskilda produktens förväntade hållbarhet. Som konsument har du 2 års reklamationsrätt, vilket betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen och produkten. Detta kräver självklart att reklamationen är giltig.
Min tennis racket / SKOR har fått en skada, vad gör jag nu?
För att titta närmare på din rekommendation ber vi dig skicka in bilder av din racket utifrån följande kriterier.
- Front A
- Front B
- Side 1
- Side 2
- Top
- Bottom
- Close up på skadan
Så gör DU,om du har en reklamation
Har du en vara som är köpt hos TennisXpert som du vill reklamera kan du följa följande steg:
– Ta en eller flera bilder på varan och det som felar eller är skadat.
– Kontakta oss via vår e-post: kundservice@tennisxpert.se med bilderna, en förklaring till vad som har hänt med produkten samt ordernummer, mailadress och telefonnummer.
– Skriv även gärna hur mycket du spelar och vart.
– Vi behandlar nu din reklamation i samaarbete med vår leverantör och vi vänder tillbaka till dig så snabbt som möjligt.
Vi betalar de fraktkostnader som du kan ådra dig i samband med att du använder vår returportal när reklamationen är berättigad.
Returvaror skickas till:
TennisXpert
M. P. Allerups Vej 45H
5220 Odense SØ